... å holde tunga beint i munnen når man skal bestille billetter. Vanligvis er jeg veldig nøye på det, og sjekker og dobbeltsjekker om alt er riktig, men har bommet kraftig TO ganger nå...
Første gang bestilte jeg billetter til Sonny, via Billettservice. Det var ikke så mye ledig, så jeg tok første og beste dato. Jeg hadde sjekket på kalenderen, og den datoen sto tom. Det kjentes noe merkelig ut med datoen likevel, men i og med at jeg ikke hadde notert ned noe, tenkte jeg det bare var "en følelse" ... Det var det IKKE. Den datoen hadde nemlig lenge vært planlagt - og bestilt og organisert - som bursdagsfest for Sønn og 3 klassekamerater. Panikken grep meg idet vi satt ved middagsbordet og Sønn begynte å snakke om det forestående selskapet. Auda. I tillegg skulle disse billettene være bursdagsgave til min bedre halvdel, så hadde ikke han til å backe meg opp heller.
Med stor tvil om dette kunne rettes opp i, ringte jeg Rogaland Teater. Jeg var forberedt på å gi bort billettene, for jeg tenkte aldri at det var mulig å ordne, siden jeg hadde kjøpt billettene via Billettservice - på nett. Men etter å ha forklart om "egget jeg hadde lagt", hadde damen i andre enden av røret to nye billetter klare til meg, til en annen dato. Snakk om lettelse.
I dag grep panikken meg igjen. I tillegg til Sonny-billetter, hadde jeg også kjøpt Revansj musical-billetter til Stavanger Konserthus til oktober neste år i bursdagspresang til Hubby. Oktober neste år føles lenge til. Jeg hadde INGENTING på kalenderen for oktober neste år. Det burde jeg hatt. Jeg hadde dobbeltbooket igjen. Jeg hadde nemlig kjøpt Revansj-billetter til midt i høstferien.... Og da er vi i Cannes. Cannes-billettene ble bestilt bare en liten uke etter Revansj-billettene, det BURDE ha ringt en bjelle da, men den ringte altså ikke før i dagmorges. Gulp!
Disse billettene var også kjøpt via Billettservice - på nett, og noe nytt konserthus er ikke oppe og går på en stund enda, så jeg var forberedt på å gi disse billettene og bort. Men ikke uten å ha sjekket først, og ringte Billettservice og en hyggelig dame der. Også disse lot seg ordne, selv om stykket mer eller mindre er utsolgt - jeg fikk byttet til en annen dato. Utrolig god service. Jeg måtte betale 60 kroner i gebyr, men pyttsann, DET var det verdt!
I morgen kveld er den nye datoen for Sonny. Gleder meg stort, for stykket har fått strålende kritikker, og jeg har - i løpet av 2011 - blitt omvendt - og helfrelst, etter å ha vært hardbarket "anti-Kaizers" i årevis.
Foreløpig ser det ikke ut somom de bestilte Metallica og Bruce Springsteen-billettene til sommeren kræsjer med noe, men så er det heller ikke jeg som har bestilt disse ...
hahahaaa...dette beviser bare at vi har altfor mye å tenke på...stakkars oss morer altså !
SvarSlettKlem Ingi :)
Om dår e ei så begynne å ble gammale? :P hahaha ;)
SvarSlett