tirsdag 15. desember 2020

Juletrejakt

Lenge har jeg lett, og i dag har jeg endelig funnet!

Planen har vært å kjøpe nytt juletre i år. Jeg fant et flott tre i en butikk for noen uker siden, men kjip som jeg er hadde jeg ikke lyst til å betale de ganske mange 1000 det kostet. Juletrær kommer jo alltid på tilbud når det nærmer seg jul, og jeg har derfor ventet og drøyet med å sette opp det gamle treet, i håp om at "mitt" tre kom på salg, og at jeg heller kunne få sette opp det. 

I dag morges tok jeg en sjekk på nettet, og da var treet "mitt" satt ned med 40%. Fremdeles dyrt, men innafor. Jeg sendte Mann ut for å kjøpe, men han kom tomhendt hjem igjen. Utsolgt! Etter en ringerunde viste det seg at treet kun fantes på lager i butikker i Nord-Norge. 

Vi tok en liten tur og så på alternative trær i ettermiddag, men fant ingen som var slik jeg vil ha det; med støpte grener og barnåler i PE i stedenfor PVC, og med rundt 650 LED pærer påsatt. Dermed var det bare hjem og sette opp det gamle treet. 

Jeg liker ikke juletrefoten som er på de aller fleste juletrær i plast. De er spinkle og tynne og stygge! I USA er det vanlig med krage eller skjørt som dekker juletrefoten, noe jeg ikke har funnet her hjemme - før i dag. 

På vei ut av ene butikken sto det stabler med "juletrefot-skjulere". De fleste i "flettet tre"- det skulle jeg ihvertfall ikke ha - men, i en kasse lå MIN "juletrefotskjuler". Prissatt til 50 kroner. 

Selv om jeg ikke er så fornøyd med å sette opp det gamle treet, ble jeg veldig fornøyd med skjørtet vi fikk satt på. Så får jeg satse på at jeg finner et fint nytt tre etter jul - til neste år. 

Juletreet står nå oppe, men uten annen pynt enn lys, foreløpig. Jeg avventer med pynting til i morgen, siden jeg ikke vet hvordan "Coronoakatten" vil reagere på at vi har satt opp et tre inni stua. Det kan jo godt være at hun går bananas og river det ned i løpet av natten. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar