mandag 7. desember 2020

Lettlurt

Generelt sett er jeg egentlig ikke lettlurt, og lever i hovedsak etter regelen «dersom det virker for godt til å være sant, er det som oftest det».

Jeg foretrekker søtt framfor salt. Jeg er ikke spesielt glad i f.eks. chips. Det er helt greit, liksom, men ikke noe jeg springer langt etter. Det er veldig sjelden jeg finner chips som jeg synes er «verdt» å spise. Og som regel, dersom jeg har funnet en, slutter de å produsere den like etterpå. Så skjedde med Maarud sin Paprika og Sweet Chili. Jeg elsket den! Men akkurat idet jeg hadde funnet en skikkelig, skikkelig favoritt, ble den tatt ut av produksjon. Typisk.

Jeg er fryktelig glad i bobler, og skal jeg ut på festligheter er det bobler jeg i hovedsak drikker. Da jeg fant Sørlandschips sin chips med «Sprudlende Champagne» i butikken her om dagen, så jeg muligheter for en ny favoritt. Jeg bet på, og kjøpte med hjem.

«En unik smak av Champagne, toppet med rosa glitrende stjernedryss.»

WOW!

Det skrek formelig «for godt til å være sant» av denne, men jeg måtte likevel prøve.

Jeg fant ingen Champagnesmak, selv om jeg VIRKELIG la godviljen til. Jeg fant ingen typisk smak i det hele tatt. Det smakte bare helt ordinær chips. Dersom jeg studerte chipsen nøye, kunne jeg skimte et svakt rosaskjær på enkelte chipsflak, men ingen "glitrende stjernedryss".

Skuff! Skuff! Skuff!

Jeg satt kun igjen med «lettlurt-følelsen», og det er helt garantert at jeg ikke kommer til kjøpe denne igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar