fredag 14. august 2015

Snart jul ...

... eller ikke helt ... Men det gjelder å starte tidlig med planleggingen for å unngå det verste julestresset!

Er man i USA og kan handle merkevarer som koster en halv liten formue hjemme til betydelig reduserte priser, gjelder det å benytte seg av akkurat det, og kjøpe med seg gaver til venner og familie med tanke på kommende bursdager og jul. Det ble handlet inn gaver fra både JC, RL, DKNY, MK, KC og diverse andre store navn, og jeg håper mottakerne blir like fornøyde som jeg var da jeg kjøpte dem!

Vel hjemme i Norge igjen, var det bare å få gaver sortert og pakket inn. Grei syssel det, når man likevel ikke får sove på grunn av jetlag. 



Jeg hadde planer om å kjøpe litt julepynt når jeg først var i USA. Amerikanere har en helt annen "stil" på sin julepynt, i forhold til oss i Europa. Vi har våre sirlig pyntede og ofte minimalistiske trær, med nøye utvalgte fargesammensetninger. Det gjelder ikke meg da. Jeg er mer amerikansk når det kommer til akkurat juletre, og hiver på det jeg finner for godt - blant annet min store stolthet, de av noen - utskjelte - Arsenal-julekulene... Amerikansk julepynt er, som det meste annet i Amerika, diger, og i store mengder. Dessverre så fant jeg aldri helt julestemning mens jeg var der, så rare julepynt-handelen ble det ikke, annet enn en liten sølvramme som vi skal ha bilde av Pippi i, på juletreet. 

Jeg fikk imidlertid en kjempeidé til årets julelandsby i heimen. Min venninne fikk dette bildet tilsendt mens jeg var der, og jeg falt pladask. 



Tidligere år har julelandsbyen min blitt dandert på benken i gangen, men i år har jeg nå helt andre planer. 

Jeg må bare få fatt i en stige / gardintrapp samt noen bordplater i passende lengde og få dette malt, så kan jeg bruke det som display for landsbyen min. Rett og slett genialt!

Jeg har ikke fortalt om dette til Mann enda... Kjenner jeg han rett blir han temmelig oppgitt... Jeg får bruke høsten på å forberede han litt etter litt, for slik å få han med på planen!

1 kommentar: