torsdag 31. juli 2014

Samleren

Jeg er en samler. Jeg har alltid vært en samler. Og når jeg først går inn for å samle på noe, samler jeg skikkelig!

I mange år har jeg samlet på fingerbøl, og har nå en anseelig samling. Hva det er godt for? Ingenting! Men kjekt. Det meste er souvenir-fingerbøl, fra steder jeg selv har vært, eller som venner og familie har kjøpt med i gave til meg. Jeg har tidligere hatt de utstilt i kasser, men etter oppussing av stua har de ikke kommet opp på veggen igjen. Dessverre. Men jeg samler fremdeles!



Jeg pleier ikke kjøpe andre souvenirer enn fingerbøl når jeg er ute og reiser, men etter at jeg fikk opp garnet på veggen i Rorbua, har jeg begynt å se etter ting til som kan passe inn der.


Frem til nå har jeg ikke funnet noe, og det meste som henger på veggen er kjøpt på galleriet i nabolaget, men i en liten strandbutikk i Fort Myers Beach nå i sommer fant jeg denne nydelige og aldeles uimotståelige krabben.


Jeg fikk den opp på veggen der sør i helga som var, og den passet perfekt inn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar