onsdag 5. januar 2011

Godt nyttår!

For første gang på 8 år ble nyttår feiret utomhus. Innendørs, vel å merke, men ikke hjemme hos oss selv! Deilig å komme til ferdig middag og dekket bord. Eller, jeg klarte ikke holde meg helt vekke... Vertene hadde annonsert kalkun, og dermed fant jeg anledningen for å prøve ut søtpoteter med marshmellows lokk – tradisjonell Thanksgiving-rett og kalkuntilbehør. Det var stor suksess, ihvertfall for meg som elsker ”søt” mat. Tilogmed Datter, som aldri tidligere har likt søtpoteter syntes det var kjempegodt. Venninne også. De øvrige rundt bordet tror jeg fint klarte å styre sin begeistring! Anyway; det kommer til å bli bankers i heimen vår når kalkun står på menyen!


Veldig enkelt å lage til: man skreller og skjærer søtpoteter i skiver, koker de litt møre, siler av og legger i ildfast form, på med salt og pepper og steiker på 200 grader midt i ovnen. Når potetene nærmer seg ferdige (ca 20 min), strø over minimarshmellows og ha inn i ovnen igjen, til marshmellowsene begynner å smelte og bli lysebrune på toppen. Namnam!

Magnum champagneflaska som vertskapet har dradd med seg fra bopel til bopel ble ENDELIG spretta og tømt, etter å ha blitt truet med på utallige fester og nachspiel.


Den varslede stormen holdt seg borte og vi fikk sendt opp raketter. Stjerneskuddene var imidlertid det som hos den yngre garde fikk frem den største lykkejubelen.

2010 ble altså avsluttet på en ærverdig måte, 2011 tatt imot likeså! Alt tegner til at det skal bli et spennende og innholdsrikt år, med London, New York og Oslo allerede booket, samt Italia og Spania på planleggingsstadiet. For ikke å snakke om Den Store Feiringen i juni. Wiii. Som et hint i den retningen, tar jeg med et inspirasjonsbilde, og satser på at ”noen” lukter lunta...


(kjøpes hos Thune...)

Mye å glede seg til, med andre ord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar