søndag 28. november 2010

Korshavn

Så var det dags for årets andre femtiårs feiring, denne gang i idylliske Korshavn. Henning hadde invitert "70 av sine nærmeste venner", og jeg er yderst stolt av å være medregnet i den samlingen!

Er det noe Henning er flink til, så er det å organisere. Og å leke. Det var fullt opplegg fra klokka 16:40, med gruppearbeid. Vi ble dessverre noe forsinket, men ble plassert i gruppe når vi endelig kom frem. Han hadde selvfølgelig arrangert det sånn at disse gruppene skulle stå for kveldens underholdning. Det ble dermed 4 totalt forskjellige, men alle like kreative og morsomme, underholdningsinnslag.

Men jeg kan jo ikke hoppe over maten. Hinsides. Jeg har ALDRI sett så mye hummer i hele mitt liv. Snakk om luksus! Og marshmellowssalat. Aldri hørt om eller smakt før, men: Jummi!

Det er artig å være i en slik setting, med i utgangspunktet kun ukjente mennesker, utenom jubilanten med felle da. Når du kommer i snakk med folk, viser det at verden er ufattelig liten. Nok en gang. På en eller annen måte kommer det frem snodige linker og koblinger som er nesten helt utrolige. En hadde gått i klasse med en kjær nabo og venninne for 30'ish år siden, en kjente én eneste person på mitt bosted - jeg kjente samme person, en var søskenbarn til en bekjent, en hadde jeg møtt ved etpar anledninger for 16 år siden ++.

Jubilanten og frue er gjestfriheten selv, overnatting var en selvfølge. De har verdens mest fantastiske hus! Med verdens mest fantastiske og fantasirike trapp! Jeg ble advart mot denne trappen: "Husk å starte med HØYRE fot", var beskjeden jeg fikk i forkant.


Hadde jeg hørt på den, kunne det gått riktig gale...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar