søndag 28. november 2010

Julebord

Fredag kveld hadde vi julebord på jobben min. Og i år ble det et litt annerledes julebord - vi måtte lage maten selv. Vi var på hotell Sverre i Sandnes, og det var opplegg i regi av Inge Anda.

Det er helt utrolig hvor gode allesammen på min jobb er å lage mat! Vi lagde 4 retter, og alle rettene må være noe av det beste jeg noengang har spist. Her snakker vi Gourmet!

Vi ble delt inn i 4 grupper, og hver gruppe fikk ansvar for hver sin rett.

Første rett var en himmelsk god skalldyrsuppe med hvitløk og chili, andre rett scampi i filodeig med blomkålpuré, spinat og sweet chilisaus, hovedretten var kalv med potetmos, sauterte grønnsaker, urtesmør og sennepssaus, og desserten var sitronpai, moccais, sjokoladefondant og bær.

Min gruppe fikk ansvar for scampien.

Heldigvis fikk vi med oss oppskriftene, for dette er noe jeg definitivt skal lage igjen hjemme. Så enkelt, og så hinsides godt!!!

Og etterpå fikk vi fin diplom.


Opplegget kan bare anbefales på det sterkeste!! NAM!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar