søndag 24. januar 2010

Fingerbøl

Jeg har funnet ut at de eneste souvenirene det er verdt å ta med seg hjem fra reiser, er fingerbøl. De tar liten plass i bagasjen, koster nesten ingenting og krever heller ikke mye plass hjemme.

Jeg har fått meg etpar settekasser hjemme som er perfekte til å ha fingerbøl i.


Det dumme er at jeg begynte LITT for seint å samle, så jeg har noen steder som jeg mangler fingerbøl fra; Seychellene og Mauritius skulle jeg absolutt hatt fra... Mangler også fra Bangladesh og Bulgaria. Håper imidlertid at jeg på en eller annen måte, en eller annen gang kommer til å få tak i derfra også.

Familie, venner og bekjente som er ute og reiser, plukker ofte med seg fingerbøl til meg, og det er en gave som jeg setter utrolig stor pris på! Selv om jeg ikke har vært på akkurat det stedet selv. Jeg har sortert fingerbølene, og har en kasse med souvenierer fra steder hvor jeg har vært selv, og en med gaver fra steder jeg ikke har vært - om jeg kommer til de stedene selv, så er det bare å flytte fingerbølet over til den andre kassen.


Jeg fortalte engang en kompis om samlingen min; han skjønte ikke helt hva jeg mente, og lurte på om det var sånne oransje gummibøl jeg samlet på. Han så ikke helt vitsen med det... Og han lurte da på om jeg ville ha moren sitt sånnet - han kunne helt sikkert spørre henne om å få det ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar