torsdag 31. desember 2015

Vinyl-dilla

Siden i sommer har jeg tenkt mer og mer på vinylplater! 

Det begynte muligens med at sønnen til mitt søskenbarn var med meg på hytta, han hadde akkurat fått seg vinylspiller, og jeg kjøpte etpartre plater til han. Min Sønn lurte på hva "plater" egentlig var, og syntes det hørtes kult ut.

Da Datter kom hjem fra språkreisen sin, hadde hun tilfeldigvis vært og kjøpt en single-plate, fordi de så så "inspo" ut, og lurte på om vi hadde utstyr som kunne spille den. Det hadde vi forsåvidt, men ikke skikkelig, som kunne koples opp mot anlegget i stua. Ny vinyl-spiller ble dermed satt på ønskelista til jul. 

Under treet lå det fantastisk nok en vinyl-spiller, sammen med flere LP plater, blant annet to av Disturbed, bandet jeg er helt hekta på for tiden. Heldige meg! Det var rett hjem og få spilleren montert. Gøy er det at ungene er (nesten) like entusiastiske som mor!



Jeg har vært og gravd på loftet etter alle de gamle LP platene fra ungdommen som jeg har tatt vare på. Snakk om nostalgi. Akkurat nå snurrer heltene fra 1985 - Duran Duran - på spilleren. Musikksmaken min er nok endret en god del siden den gang, men gøy å høre igjen!





Også Sønn, som nok visste at mor kom til å få vinylspiller til jul, ønsket seg LP plater. Heldige han fikk også flere plater, så nå har også han en fin, liten påbegynt samling. 



Nå blir det å tråle bruktbutikker og platesjapper fremover for å få en litt større samling. Rett musikksmak har han ihvertfall!

Sønn har satt Iron Maidens sagblad-formede plate øverst på sin Want-liste,



mens jeg har Rammstein's Mutter LP øverst på min. Kjekt å ha noe å lete etter. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar