torsdag 22. mars 2012

Oslo

Min nåværende sjef, min etterfølger og jeg har hatt to dager i Oslo. Oslo er alltid gøy! Denne gangen var det imidlertid også litt trist. Siste Oslo-jobb-tur betyr avskjed med de herlige menneskene jeg har jobbet med og hatt kontakt med så og si daglig, i mange år. Det har ikke ennå helt gått opp for meg, og kjennes litt uvirkelig.

Vi bodde på mitt favoritthotell, Bristol, og fikk de flotte rommene i 6. etasje, med balkong og utsikt til slottet.


Det var annet storfint besøk på hotellet også, utenom oss, altså. Herr Thon himself og venninne kom ruslende innom, og sa høflig GoD Aftennn! da han gikk forbi de fem strålende damene i baren. GoD Aftennn høres veldig ærbødig og høytidelig ut! Jeg måtte jo selvfølgelig prøve å få et bilde av ham, men ville ikke bort og forstyrre, så Ingrid smugfotograferte...


Han hadde akkurat tatt av seg luen, dermed ser han veldig lite gjenkjennelig ut på bildet.

Jeg fikk velge restaurant om kvelden, og da ble det selvfølgelig Dinner. Deep fried seagrass og spinat til forrett, og selvfølgelig duck in pankakes til hovedrett. Jummi! Håper de andre 4 var like fornøyd som meg etterpå!

Det er ganske merkelig å snakke engelsk hele tiden, ikke bare for meg, men også for de andre, og det ble endel interne, rare morsomheter utover kvelden... Som "in-cat"!! Eller motsatt "out-cat" - med henvisning til om katten var innekatt eller utekatt ........

Koselig frokostmøte med "Positive-Petter" i dagmorges, og tur til Mastemyr og utpakkingslunsj etterpå, før turen gikk hjem igjen. Traff igjen vår venn med luen på flyplassen, og følte oss en smule "stalket"...


Og i kofferten på hjemveien var det plutselig kommet et påskeegg! Kooooooselig!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar