fredag 26. mai 2023

Fortjent!

De siste to år og 3 månedene (!) har jeg holdt på med forhandling av en stor og komplisert kontrakt. Det har selvfølgelig vært litt av-og-på, men de siste 9 månedene har det vært intenst. Knallhard diskusjon omkring Terms & Conditions, hvor ingen av partene ville gi så veldig mye til den andre. De siste ukene har det imidlertid løsnet, og tidligere denne uken ble klarifikasjonsloggen lagret under tittelen: "All items closed". Deretter var det å begynne å kompilere kontrakten, formulere det avtalte i korrekte former og få inn alt vi var blitt enige om. 

Vi hadde intern kontraktsgjennomgang på onsdag, og da møtet var ferdig proklamerte jeg høyt og tydelig, at når kontrakten var signert fra begge parter, fortjente jeg bobler!

Prosjektleder kom innom kontoret mitt kvart over 3 i ettermiddag og spurte om jeg hadde 5 minutt. Jeg svarte at jeg egentlig ikke hadde det, og om vi eventuelt kunne ta det på tirsdag. Mann og jeg hadde planer om å reise sørover rett etter jobb, og med en del ting som måtte ferdigstilles før jeg kunne ta (en litt ubeleilig) langhelg var jeg temmelig travel, og ønsket å komme meg på hjul sørover så fort som mulig. Jeg ble da presentert for en noe komplisert historie som innbefattet en telefonsamtale fra en advokat i firmaet jeg så lenge hadde jobbet mot, og som jeg måtte orienteres om. Dermed måtte jeg bare komme meg på møterommet som forespurt. 

Jeg klarte ikke fange opp noe rød tråd i informasjonen de presenterte, de som var samlet på møterommet, og det var liksom noe som skurret. Jeg prøvde å sortere informasjonen de kom med så godt jeg kunne, og begynte å stille kontrollspørsmål. Som ikke ble besvart. I steden begynte de å le, og dro frem en flaske med bobler, godt modifisert med egendesignet label og skjerf som gjenspeilet det jeg har strevet med de siste 2 årene og spesielt de siste månedene. 


Så da ble det litt grining, da!

Flasken blir stående uåpnet på pulten inntil videre for kontrakten er ikke signert enda - men kanskje korken smeller til neste helg??

Tusen takk, det var svært rørende - men samtidig også sykt fortjent!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar