onsdag 13. mai 2020

Medaljekrøll

Både Datter og jeg meldte oss i april på RunnersWorld's virtual challenge "Mil-etter-mil" i april. Jeg meldte meg på distansen 42,2 km, mens Datter meldte seg på150 km. Vi gjennomførte begge to, og meldte inn resultatet siste dagen i april. Medaljene, som for meg er høydepunktet og det egentlige målet, skulle deretter bli sendt i posten.

Fredag fikk jeg mail om at medaljen nå var på vei, og mandag lå det 2 konvolutter i postkassen; en til meg og en til Datter.

Jeg hadde ikke på forhånd sett bilde av medaljen, så jeg var veldig spent. Oppi konvolutten var det diplom for gjennomført løp, og medalje ... med feil distanse; 150 km. Jeg skal innrømme at jeg ble en hel del skuffet, for så sprek er jeg neimen ikke.

Etter å ha bedt om lov, åpnet jeg også Datters konvolutt, jeg tenkte at de kanskje bare hadde mixet våre to medaljer. Også hun hadde fått for feil distanse, dessverre ikke "min" distanse, men for 300 km.


Jeg har sendt en mail til RunnersWorld og bedt om å få tilsendt ny og korrekt medalje, men jeg er usikker på om det kommer til å skje.

Datter får min medalje, slik at ihvertfall en av oss får riktig distanse. Selv om det er kjipt, er det ingen krise. Jeg kommer til å henge denne opp på medaljehengeren dersom jeg ikke får den rette. Jeg vet hvor langt jeg løp, og ingen kommer noensinne til å tro at jeg har løpt 300 km uansett... Eventuelt får jeg modifisere den, med korrekt distanse med sprittusj.

Vi har begge meldt oss på samme challenge for mai. Forhåpentligvis får vi tilsendt medalje for rett distanse da!

1 kommentar: