onsdag 9. mars 2016

Reasons to hang around

I helga fikk jeg sett Minor Majority live! De spilte hele Reasons to hang around-CDen på Tou Scene. En helt magisk kveld!


For 10 år siden fikk jeg en CD i posten av en venn i platebransjen. Platen var av et for meg helt ukjent band - Minor Majority - og CDen var deres siste utgivelse - Reasons to hang around. Jeg falt pladask ved første akkord, og er evig takknemlig for at jeg har venner i platebransjen som kjenner meg og min musikksmak, og som tenkte at dette kunne være noe for meg. 


For vel 5 år siden skulle bandet spille på Folken. Jeg avtalte tidlig med en venninne, og gledet meg som en unge i ukesvis i forkant. 


Vanligvis er jeg tidlig ute med det meste, og får svært så ofte kommentarer på akkurat det! Om det er konsertbilletter, flybilletter, det å pakke kofferten før jeg skal ut og reise... alt er for meg planlagt, og det i god tid. Denne gangen for 5 år siden bestemte jeg meg imidlertid å gjøre stikk motsatt av hva jeg vanligvis gjør; jeg kjøpte IKKE billett på forhånd. Jeg skulle sikkert bevise at jeg kunne klare det, eller noe. Åh, som jeg feilet!

Min venninne spurte flere ganger om jeg var helt sikker på at jeg skulle risikere konsertkvelden vår med å få billett ved inngangen. Skråsikker, var svaret hun fikk. Det er Minor Majority. Det er i Stavanger. Det kommer ALDRI til å bli utsolgt. 

Første flasken med bobler ble poppet straks jeg ankom vorspielet. Jeg skulle se Minor Majority. Lykke! Så skulle bare venninne sjekke hvor mange billetter som var solgt. Med store, røde bokstaver på skrått over arrangementsannonsen sto det: 

UTSOLGT!

Den som måtte tusle duknakket hjem etter vorspiel, mens venninna måtte gå alene på konsert, det var meg!

Dette var egentlig å gjøre en kort historie lang, men nå har jeg altså endelig fått sett Minor Majority live. Og aldri kommer jeg til å prøve å være annerledes, å gjøre noe annet enn hva som er forventet av meg, når det kommer til konsertbilletter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar