søndag 4. april 2021

Påskekos

I år fikk vi heldigvis lov til å tilbringe påskedagene på Sørlandet - i motsetning til i fjor da det var "hytteforbud". Og det har gjort godt! Mange gode, nye opplevelser har blitt lagret i minnebanken, hodet har fått hvile og kroppen har fått ladet seg. 

Vi reiste sørover torsdag før palmehelgen, for å slippe unna påsketrafikken, og tok noen dager på hyttekontor - som for øvrig fungerer like bra som hjemmekontor - før påskeroen kunne senke seg! 

Langfredag dro vi på øytur med båten. Flatt hav og sol, og medpakket stormkjøkken og ved til bål gjorde dagen perfekt.


Jeg ønsket meg - og fikk - stormkjøkken til bursdagen min for endel år siden. Jeg tror ingen egentlig skjønte hva jeg skulle med det, og tvilte vel i grunnen på at det noen gang kom i bruk. Men på denne turen fikk vi innviet det. Pølser i pinnebrød ble grillet på bål, mens vi kokte kaffe og bakte sjokoladeboller på stormkjøkkenet - og innviet også det nyinnkjøpte tur- vaffeljernet jeg kjøpte meg tidligere i påsken. 






En nydelig dag ble avrundet med østers til forrett og moules frites til hovedrett - med skjell hentet "rett utenfor stuevinduet". 


Påskeaften ble det nok en utflukt, denne dagen med bil - til Vanse og Listalandet, og tur langs strendene.  

Og selv om det er meldt snø til uka er nok våren definitivt her! Vi møtte nemlig på det sikreste vårtegnet på turen ... 

Jeg har alltid vært fornøyd med ferieleiligheten vi kjøpte i 2012, men kanskje enda mer i denne pandemitiden!  Vi er heldige som har muligheten til å kunne ta slike pusterom der!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar