søndag 13. mai 2012

Straen

Til bursdagen i fjor fikk jeg gavekort på en restaurantkjede i byen. Jeg har kjent på at jeg snart måtte bruke det, men har liksom ikke tatt meg tid - før i går. Etter en kjapp rekognoseringstur på Sørlandet, ringte jeg Straen og bestilte bord der. Hadde i utgangspunktet tenkt å bruke det på Timbuktu og sharing-menyen der, men den har de forandret så mye på, at det ikke lenger virker like bra...

Straen hadde en satt meny, og vi kunne velge 3- 4- eller 5-retter. 3 retter med fisk + ost og dessert. Vi sløyfet osten og desserten, og gikk for de 3 første rettene - med vinpakke.

Vi startet med en for-forrett, og et glass Cava. For-forretten var råmarinert kamskjell og tomat, med eggekrem. Nydelig.


Den egentlige forretten var kongekrabbesalat med tapioka, eplepure og pepperrot dressing. Hinsides godt.


Den ble etterfulgt av aspargessuppe med klippfisk, posjert egg og små baconbiter. Suppa var knallgod, men jeg liker ikke klippfisk, det ble altfor salt for meg, så det måtte jeg "fiske" bort.

Til hovedrett fikk vi lange med gulrot, syltet løk og sherrysmør. Og da var jeg så mett, at det bare var å "trilte" hjemover igjen.

Veldig vellykket, og igjen; tusen takk for en fantastisk gave til de som jeg fikk gavekortet fra :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar